miercuri, 8 septembrie 2010

Tutorial brosa origami

Dupa cum am promis pe Facut de Mana revin cu un tutorial pentru brosa textila inspirata din tehnica origami. Alte filmulete ajutatoare puteti gasi dand cautare dupa denumirea "Kanzashi" sau "Kanzashi in bloom".
Sa incepem:
Ne trebuie un material care sa nu fie prea gros ca sa se poata indoi si sa nu faca rezultatul final sa arate pleostit de la propria greutate.
Eu folosesc patrate cu latura de aprox 6 cm, dimensiunile vi le puteti stabili in functie de dorinte. 
Ca numar de petale, in functie de grosimea materialului si de cat de plina o vreti se pot folosi de la 8 la 10 sau chiar 12 bucati.

Voi arata aici asambalarea unei brose in 2 culori, mie imi plac mai mult asa, mi se pare ca se scot in evidenta reciproc si culorile si tehnica impaturirii.

Se aduce in diagonala


Se pune in diagonala si celalalt material

Cu linia dreapta sus si coltul in jos se aduna colturile


Se intoarce asa impachetat pe partea cealalta


Se aduc colturile mici unul langa celalalt

Acum avem 2 variante de final de petala
Varianta I - colturile adunate se "ascund"

Iar petala va arata asa


Varianta II - se indoaie petala cu colturile la vedere

Iar petalele vor fi mai ascutite


Din tutorialul dupa care am invatat eu petalele erau fixate doar cu niste bolduri si se coseau la sfarsit la asamblare. Personal prefer sa le cos individual ca sa nu risc sa-mi zboare vreun colt la asamblare.
La varianta I am asamblat o brosa alternand doar culorile (in total am folosit 10 petale).
Dupe ce le-am cusut un pic in spate, se taie excesul de material.
Se insira apoi pe ata si se leaga, nu foarte strans ca sa arate chinuite , nici foarte lejer ca aiba totusi o forma adunata.
Varianta I

Si o combinatie intre varianta I si varianta II


Un detaliu central , care poate sa fie reprezentat prin margele, aplicatii acryl, aplicatii textile si e gata floarea.

Si alte modele si culori, inclusiv o brosa din fetru la care m-am chinuit cu impaturirea, cu referire la ce ziceam la inceput de matrial sa nu fie prea gros.


7 comentarii:

  1. Te asteapta un premiu simbolic pe blogul meu!!
    Felicitari pentru ceea ce faci! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna
    As dori sa cumpar asemenea minunatii. Cum ai putea sa ma ajuti? Adresa mea de email este sisineta27@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  3. Aceste tutoriale sunt copiate, le-am mai gasit pe n bloguri:(

    RăspundețiȘtergere
  4. Nici nu mi-am asumat vreun merit de inventie, japonezii le fac de secole bune.
    Am si specificat chiar din primul alineat ca se pot gasi mai multe informatii dand cautare dupa cuvinte cheie.

    RăspundețiȘtergere
  5. Dar daca va referiti strict la poze, acestea chiar imi apartin si unele situri au decis sa le dea mai departe, mentionand de obicei, sursa.

    RăspundețiȘtergere